De spanning voor de PAB wachtenden stijgt. Vanaf vandaag worden de nieuwe PAB budgetten voor 2018 toegekend. Wil je weten wanneer jouw provincie aan de beurt is?
14 maart: commissie Oost-Vlaanderen en Antwerpen
15 maart: commissie West-Vlaanderen
16 maart: commissie Limburg
23 maart: commissie Vlaams-Brabant en Brussel
Alle concrete info over hoe de toekenningsprocedure van de 200 PAB-budgetten in 2018 verloopt, vind je hier.
De dag na de bespreking op de commissie zal de contactpersoon-aanmelder de beslissing van de IRPC terugvinden in INSISTO, het informaticasysteem van de Intersectorale Toegangspoort.
Elke kandidaat budgethouder die een vraag had die besproken werd tijdens een regionale commissie (IRPC) krijgt binnen de week bericht over de beslissing van de IRPC. Als je een PAB krijgt toegekend, krijg je nadien nog een informatiepakket van het VAPH over hoe je aan de slag kan met het PAB. In dit pakket zit o.a. ook informatie over de bijstandsorganisaties. Zij kunnen je met raad en daad bijstaan bij de opstart van jouw PAB. Lid worden van een bijstandsorganisatie is volledig gratis. Je krijgt dit lidmaatschap nl. terugbetaald bovenop jouw budget. Heb je nu al vragen? Wil je lid worden? Bel dan bv. naar de advieslijn van Onafhankelijk Leven. Ze helpen je graag op weg.
Als je bij de gelukkigen bent en een PAB krijgt toegewezen, dan kan je In principe je budget vanaf 01/04/18 inzetten. We duimen alvast voor jullie! Houden jullie ons op de hoogte?